Peter Pan bookreview

zaterdag 4 april 2015


Peter Pan - J.M. Barrie


 One starry night, Peter Pan and Tinker Bell lead the three Darling children over the rooftops of London and away to Neverland - the island where lost boys play, mermaids splash and fairies make mischief. But a villainous-looking gang of pirates lurk in the docks, led by the terrifying Captain James Hook. Magic and excitement are in the air, but if Captain Hook has his way, before long, someone will be walking the plank and swimming with the crocodiles...




Ik ben dol op het verhaal van Peter Pan, maar toen ik ontdekte dat ik het boek heel makkelijk kon kopen, kocht ik het. Het was een beetje spannend, omdat het oud Engels is en dus best lastig voor iemand die altijd Nederlands leest. Dus ik ging de uitdaging aan. En hoe moeilijk het af en toe ook was, ik genoot er van.


Voor de gene die de Disney film en de versie uit 2003 hebben gezien, dit is anders. Peter Pan werd origineel geschreven als een toneelstuk, maar later werd het een populair kinderboek.


Ikzelf werd vaak verrast door dingen die ik nog niet wist en dat vond ik erg leuk. Het gebeurde vaak dat ik moest glimlachen. Doordat het oud Engles is, heb ik er (voor mijn doen) heel lang over gedaan. Ik deed erg lang over een hoofdstuk, en stopte al gauw omdat ik het lastig vond om te lezen. Maar, ik heb mezelf niet gedwongen om door te lezen en juist daardoor heb ik er van genoten. Wat ik wel jammer vond is dat er wat kleine foutjes in zaten, maar dat begreep ik al snel.

Kortom, ik raad het boek zeker aan. Maar, het is wel lastig als je niet vaak Engels leest.




Een reactie plaatsen