Book Wishlist #4

vrijdag 17 april 2015










1. 


(Spoilers voor als je de eerste drie boeken nog niet hebt gelezen)

Na het enorme succes van De selectie, De elite en De one schreef bestsellerauteur Kiera Cass dit spannende vervolgverhaal. Twintig jaar geleden deed America Singer mee aan de Selectie en wist ze prins Maxons hart te veroveren. Nu is het de beurt aan prinses Eadlyn om haar eigen Selectie te houden. Eadlyn verwacht niet dat het voor haar even sprookjesachtig zal zijn als het liefdesverhaal van haar ouders. Maar als de strijd om haar hart losbarst, zou ze er wel eens achter kunnen komen dat haar eigen geluk niet zo ver weg is als ze altijd dacht.

Nu ik de eerste drie boeken van de Selection - serie heb gelezen, kan ik niet wachten tot ik deze in mijn handen heb en kan lezen. Deze keer is het uit het oog van iemand die zelf moet kiezen in de Selectie en dat idee vind ik geweldig. Helaas moet ik nog even wachten tot Juni.


2.


In De selectie moest America Singer haar geheime liefde opgeven en haar thuis verlaten om een felle strijd aan te gaan voor een kroon die ze niet wil. Maar ook prins Maxon had een andere liefde voordat de Selectie begon. Het verhaal van De prins opent de week voor de Selectie begint en volgt Maxon tot aan de eerste dag van de competitie. 
Aspen Leger, opgevoed in een van de laagste kastes, heeft nooit durven dromen dat hij ooit in het paleis zou wonen als lid van de koninklijke wacht. Nu is hij daar en komt hij zijn vroegere liefde America tegen die deelneemt aan de Selectie. Het verhaal van De lijfwacht geeft lezers een kijkje in het leven van Aspen binnen de paleismuren en de waarheid over de wereld van de koninklijke lijfwacht die America nooit zal weten.
Dit boek maakt ook deel uit van de Selection - serie, maar dan uit de oogpunten van Maxon en Aspen. Het is maar een dun boekje, maar toch zou ik deze graag willen lezen.

3.

Negen jaar oud zijn ze en onafscheidelijk - Q (Quentin) en Margo Roth Spiegelman - als ze in het park een dode man vinden. Daarna hebben ze bijna tien jaar geen contact meer. Totdat Margo op een avond op het raam van Q's kamer klopt. De dag erna is ze verdwenen...
De nacht voordat Margo verdwijnt, maken zij en Q een onvergetelijke tocht door de stad waar ze wonen. Ze nemen op creatieve wijze wraak op verschillende mensen: van het vreemdgaande vriendje van Margo, tot de sportheld die Q al jaren dwarszit.
Q heeft het gevoel dat die nacht een onverbrekelijke band tussen hem en de mooie Margo wordt gesmeed. Als zij verdwijnt, laat hij het er dan ook niet bij zitten. Net als iedere keer dat ze eerder wegliep, heeft Margo aanwijzingen achtergelaten waar ze heen is gegaan. En deze keer zijn de aanwijzingen voor Q bedoeld.
Een bizarre roadtrip volgt, waarin Q er langzaam achterkomt dat Margo niet de persoon is die hij altijd heeft gedacht - en ook hijzelf niet.
John Green, give me more! Ik heb alleen nog maar The Fault In Our Stars gelezen, maar dat was al genoeg om te weten dat ik dol ben op zijn schrijfstijl. Van dit boek is al een film gemaakt en die komt binnenkort uit, daarom wil ik dus eerst deze lezen.



Een reactie plaatsen