Book wishlist #3

woensdag 18 maart 2015

Door mijn verjaardag heb ik een hoop boeken van vorige wishlists kunnen schrappen, maar natuurlijk zijn er nieuwe binnen gekomen!





1. Spoorloos

Bron
Dit verhaal speelt zich af in de nabije toekomst. Emmi is vijftien en heeft het gevoel nergens bij te horen. Op school heeft ze zich niet echt kunnen profileren. Thuis is er weinig aandacht voor haar. Ze heeft geen vrienden en besluit weg te lopen. Na korte tijd keert ze terug. Dan blijkt dat er niemand meer is bij haar thuis, noch in de straat. De hele stad is leeg. Het internet doet het niet en de telefoon werkt niet meer. Na enkele dagen eenzaam rondtrekken ontmoet ze Onerva, die ook dacht helemaal alleen op de wereld te zijn. Ze worden vrienden. Dan ontmoeten ze Atro, een jongen van achttien en een beetje een filosoof. Het wordt een ontdekking van zichzelf in een virtuele wereld.

Ik heb al meer boeken van de Finse schrijfster Salla Simukka en ik ben gek op haar schrijfstijl. Dit boek speelt zich af in de toekomst, iets wat wel in mijn straatje past. Ik hoop dat het net zo goed is als The Snow White trilogie. Het enige nadeel is dat de boeken vrij dun zijn.


2. All I Know Now.

Bron
We all know that growing up is hard to do, and sometimes the only thing that makes it better are the reassuring words of someone who has walked that bumpy road just a few steps ahead of you and somehow ended up as a fully-functioning adult. Carrie Hope Fletcher is that person.* Thanks to her phenomenally popular YouTube videos, Carrie has become an 'honorary big sister' to hundreds of thousands of young people who turn to her for advice, friendship and, most of all, the knowledge that things will get better.

Mijn favoriete YouTuber heeft een boek uitgebracht! Hoe leuk is dat? Carrie Hope Fletcher is al een tijd mijn favoriete YouTuber. Ze doet geen beauty of dergelijk. Carrie is er om jonge meiden te helpen en te vermaken. En dat doet ze goed. Nu heeft ze een hoop advies omgetoverd tot een boek, All I Know Now. Het is een Engels boek, maar ik wil hem alsnog dolgraag lezen.


Het is een kort lijstje vandaag, maar ik wil deze boeken wel erg graag.

Een reactie plaatsen