Mijn liefde voor Harry Potter

donderdag 12 februari 2015

Harry Potter heeft altijd al een grote rol in mijn leven gespeeld. Ik heb er altijd van gehouden, er altijd over gefantaseerd en stiekem denk ik dat de uil mijn adres niet kon vinden en dat ik daarom mijn Hogwarts brief nooit heb ontvangen.


Bron



De liefde voor Harry Potter heb ik van mijn vader. Hij las altijd de boeken al en had ze gekocht zodra ze uit waren. Een van de aller eerste films die ik in de bioscoop zag was Harry Potter and the Chamber of Secrets. Ik vond het heel spannend, maar ook heel gaaf. Ik herinner me nog goed dat ik heel erg schrok toen Harry die enge hand in dat enge winkeltje aanraakte, en de hand hem beet pakte. Elke keer als ik dat weer zie, denk ik terug aan dat moment.

Bron
Ik heb eerst de films gezien, maar dat kwam omdat ik nog te jong was om te boeken goed te kunnen lezen. Rond mijn achtste begon ik de eerste boeken te lezen en ik vond ze ontzettend leuk en spannend. In de tussentijd speelde ik het computer spelletje van Harry Potter and the Chamber of Secrets. En omdat ik het niet helemaal begreep, verzamelde ik maar alle Every Flavord Beans. Dat was een stuk makkelijker.
Achter ons huis stond een stroom huisje, en daar maakte mijn zus en ik altijd heksensoep. In de bossen deden we alsof we in het Verboden Bos waren en stiekem voelde het heel erg echt. Ik verkleedde me zo goed mogelijk als Hermelien en stelde me voor wat mijn Patronus zou zijn. Ik zat er dus altijd helemaal in.


Toen mijn vader overleed heb ik al zijn Harry Potter boeken geërfd en ze zijn zeker de pronkstukken in mijn boeken collectie. Ik ben er heel voorzichtig mee. En natuurlijk ben ik er erg trots op.


Bron
En wat zou ik het gaaf vinden om op Hogwarts te zitten. Ik zou zeker mee doen aan Quiditch, zou natuurlijk in Gryffindor zitten en zou enorm genieten van mijn tijd. Ik merk hoe jammer ik het vind als de studenten in het boek bijna naar huis mogen. Natuurlijk weet ik dat het niet echt is, maar dat kleine sprankje hoop blijf ik houden. Harry Potter zou altijd een plekje in mijn hart hebben.

Een paar favorieten:
- Ron Weasley
- Quiditch
- Hagrid
- Hogwarts
- Hedwig
- Dobby
- En natuurlijk veel meer, maar dat wordt dit een mega lijstje.


Wat is jouw favoriete Harry Potter boek?

Een reactie plaatsen