Meet Pluk

zaterdag 7 februari 2015

In de 25 Questions Tag vertelde ik dat ik drie huisdieren heb. Twee katten en een hond. ik wil graag over elk dier een blogpost maken. De eerste gaat over Pluk.



Op 2 juni 2014, om half 8, heb ik Pluk geboren zien worden. De vierde uit een nestje van vijf. Onze poes Polleke (die inmiddels een ander baasje heeft) was op een dag weggelopen en kwam een paar uur later mauwend aan de deur, met een van haar voorpootjes door haar halsbandje gestoken. En na haar krolse periode was ze op eens heel rustig, dat kon maar één ding betekenen. Polleke was zwanger. Mijn moeder baalde, maar ik en mijn zus vonden het geweldig.
Negen weken later wekte mijn moeder me om half 7. 'Polleke gaat bevallen!' zei ze. Ik sprong natuurlijk meteen mijn bed uit omdat ik dit heel graag wou zien.
Het was heel zielig om haar zo te zien, want ze had best veel pijn. Maar tegelijkertijd was het prachtig om te zien dat ze meteen super zorgzaam was naar haar kleintjes.


Hier zie je Polleke, helemaal uitgeteld met haar vijf kittens dicht bij haar. We wouden allemaal één kitten houden (een kitten voor het gezin dus), en het was al snel duidelijk dat dat Pluk werd.


Hier is Pluk nog maar een paar weekjes oud. Hoe schattig? Zijn oortjes waren nog veel te klein voor zijn hoofdje en hij viel heel vaak om. 
 Eén voor één gingen de andere kittens naar hun nieuwe baasjes en zo bleef Pluk alleen achter. Hij had geen zusjes meer op mee te spelen. Wat ook nog een grappig verhaal is, is dat we dachten dat er maar twee meisjes waren en drie jongetjes. Wij waren er allemaal zo zeker van, maar later bleek dus dat Pluk het enige jongetje was. Maar goed ook dat wij hem hadden gekozen, want wij wouden absoluut niet nog een poes.


Pluk is niet alleen een mooi katertje (moeder was half maine coon, half ragdoll, vader blauwe burmees), maar het is ook nog eens een super lief en sociaal beestje. Hij is heel aanhankelijk en staat nog een uur te mauwen als wij allemaal al naar bed zijn. Hij speelt super veel en is niet snel moe. Maar als hij slaperig is komt hij graag bij je knuffelen.


Deze foto maakte ik een seconde nadat hij zijn krabpaal had gesloopt.



Hier kijkt hij naar de sneeuw. (Je ziet het niet, maar er valt sneeuw).


Pluk en onze hond Jasper zijn hele dikke maatjes.


Pluk is echt mijn maatje. Hij komt heel vaak dicht bij me liggen als ik aan de tafel zit te knutselen of op mijn laptop zit. Hij zeurt of hij mee mag als ik naar bed ga (vaak zeg ik ja, maar dan is hij erg irritant in mijn kamer), maar hij komt wel lekker bij me liggen als ik op de bank zit.


Dit was Pluk, ons jongste diertje. De volgende keer schrijf ik iets over Jasper of Muis.

1 people left comments on: "Meet Pluk"