Meet Muis

zondag 22 februari 2015

Dit is mijn andere kat, Muis. 




Wij hebben Muis al bijna vijf jaar. Eerst hadden we twee andere katten, Luuk en Liesje. Uiteindelijk hebben we die naar mensen gedaan met een groot stuk land omdat ze steeds bij onze buren in de tuin gingen. En een paar weken later werden we opgebeld door die vrouw, Liesje had vier kittens. Eentje daarvan was Muis.
Omdat daar heel veel kinderen over de vloer komen en die mensen het gewoon toelieten heeft Liesje de kittens afgestoten en doodgedrukt, super zielig. Maar eentje leefde nog. Die mensen gaven hem alleen koffiemelk, wat natuurlijk helemaal niet goed voor kittens is, dus wij besloten om voor hem te gaan zorgen.

Ik vroeg of we hem konden houden als hij het zou overleven, mijn ouders zeiden ja omdat ze dachten dat het toch niet zou gebeuren. Maar Muis was een vechter en kwam er al snel bovenop. We hebben hem Muis genoemd omdat hij nooit mauwt, maar altijd piept. En hij was heel klein toen we hem kregen, nog maar twee weekjes.
Helaas kan ik nergens een foto vinden van toen hij een kitten was.



Rond april is Muis al weer vijf jaar, Muis is niet zo actief als Pluk. Pluk is ook nog heel jong, maar Muis is nooit super actief geweest. Hij gaat wel veel naar buiten, maar als hij thuis is ligt hij altijd lekker te slapen. Hij is ook best schuw en schrikt heel snel, dus hij komt niet gauw bij iemand liggen. Tenzij hij bij je in bed ligt, dan laar hij zien dat hij stiekem enorm van knuffelen houdt.



Zelf vind ik hem super mooi, hij is ook heel erg zacht.


De volgende keer ga ik het over mijn hond Jasper hebben.




Een reactie plaatsen