Hallo februari

zondag 1 februari 2015

Het is februari! Januari duurde zo lang voor mijn gevoel, daarom ben ik erg blij dat we de tweede maand hebben bereikt. Dit is een kleine blogpost over februari.

Bron


Februari betekend meerdere dingen. Als eerste natuurlijk Valentijnsdag, maar ook carnaval en een kortere maand dan de andere.



Bron

Als ik aan februari denk, denk ik aan Valentijnsdag. Voor mij een klein lichtpuntje in een koude, sombere maand. Zelf heb ik geen vriendje en ik ben ook niet verliefd. Ik vind ook niet dat je op Valentijnsdag meer van iemand moet gaan houden, maar het is wel een leuke gelegenheid om iets speciaals met je geliefde te doen.
Soms fantaseer ik wel eens dat ik in een boekenwinkel sta en er een hele leuke jongen naast me voor het boekenrek staat. Of dat ik in de bus naast een leuke, lezende jongen zit en we dan een gesprekje over boeken beginnen. Lekker romantisch en cliché. Valentijnsdag is voor mij dus een dag om een romantische film te kijken of met mijn neus in een boek te zitten. Ook erg leuk.


Carnaval is ook in februari dit jaar. En carnaval is echt niets voor mij, maar als kind vond ik het geweldig. Meestal ging ik verkleed als Pippi Lankous, maar ik ben ook een keer een elfje, Sneeuwwitje en Minnie Mouse geweest. Ik keek er altijd naar uit, want  bij mij op de basisschool pakte ze het groots uit. Veel confetti, leuke muziek om op te springen en zelfs prijsuitreikingen.
Maar nu erger ik me er alleen maar aan. Sommige meisjes kleden zich zo bloot mogelijk, alleen voor aandacht. En dan al het lompe gedoe als iemand te veel heeft gedronken. Bah, doe mij maar geen carnaval.


Februari is ook een kort maandje, maar achtentwintig dagen. Het voordeel daarvan is dat het sneller maart is en dus sneller lente. En ik kijk zo erg uit naar de lente, ik kan niet wachten tot de bomen weer vol groene bladeren zitten en overal mooie bloemen staan. Het zonnetje schijnt lekker, de vogeltjes fluiten. Ik zie het nu al voor me.

Voor februari kwam natuurlijk januari. Hier een klein lijstje van mijn januari favorieten:
- Wolven van Mercy Falls
- Mijn nieuwe Wreck This Journal
- Little Big Planet 3 voor PS3
- De paprika chips van het merk Perfekt van de Nettorama.
- Het origami papier van Mostcutest.nl
- De dagen dat de zon scheen.

Iedereen een vrolijk februari!

Bron


Een reactie plaatsen