Eleanor & Park Book Review

woensdag 25 februari 2015




Dit intrigerende boek vertelt het verhaal van de twee buitenbeentjes Eleanor en Park, tijdens één schooljaar in 1986. Ze delen hun passie voor stripboeken en muziek. Ze zijn slim genoeg om te weten dat een eerste liefde bijna nooit standhoudt, maar ook dapper en wanhopig genoeg om het te proberen.





Ik heb best lang over dit boek gedaan, voor mijn doen dan. Ik zat een beetje in een leesdip, maar ondanks dat heb ik er heel erg van genoten. Het boek verraste me totaal, en als boeken dat bij mij doen zit het wel goed.

Het feit dat het in de jaren 80 afspeelt maakte me al meteen enthousiast, dat is een keer iets anders. Ik werd ook niet teleurgesteld. De schrijfstijl was heel fijn om te lezen en de personages waren heel goed uitgewerkt. Het was ook geen perfect liefdesverhaal en dat zie ik zo vaak. Perfectie bestaat niet, vind ik. En dit boek laat dat zien. Eleanor is verre van het 'perfecte' plaatje wat zoveel meiden van haar leeftijd willen zijn.

Er gebeurt best veel in het verhaal, ook spannende momentjes. In die momentjes las ik door en door, tot ik er achter kwam dat het al best laat was en ik eigenlijk al moest slapen.

Ik raad het boek zeker aan.

Eleanor & Park is te koop bij onveranderde Bol.com






Een reactie plaatsen