Book Wishlist

zondag 1 februari 2015

Boeken, ik houd van boeken. Als ik in een boekenwinkel ben of op Bol.com kijk word ik helemaal blij van alle boeken. Dan wil ik mijn winkelmandje het liefst tot de rand toe vullen, maar mijn portemonnee zegt al snel 'nee'. Daarom mijn book wishlist, zodat ik toch nog lekker kan wegdromen bij de mooie covers.

Bron


Op Bol.com kun je verlanglijstjes maken, natuurlijk heb ik er een met de titel 'boeken'. Dit zijn er een paar uit mijn boeken verlanglijstje. De meeste heb ik ontdekt door Carrie Hope Fletcher op haar kanaal.
*Ik koop mijn boeken altijd in het Nederlands omdat ik weet dat ik dan elk woord begrijp.


Dit intrigerende boek vertelt het verhaal van de twee buitenbeentjes Eleanor en Park, tijdens één schooljaar in 1986. Ze delen hun passie voor stripboeken en muziek. Ze zijn slim genoeg om te weten dat een eerste liefde bijna nooit standhoudt, maar ook dapper en wanhopig genoeg om het te proberen.

Als eerste Eleanor & Park van Rainbow Rowell. Ik vind de cover al heel erg leuk, lekker simpel. Het klinkt ook als een simpel, maar lief en leuk romantisch verhaal. Eleanor en Park staat zeker op nummer één op mijn wishlist. Het lijkt me een heel fijn boek om te lezen.

*Inmiddels heb ik het boek binnen en ik kan niet wachten om er in te beginnen!
Eleanor & Park - €17,99


Cath is fan van Simon Snow, maar zo zijn er wel meer. Het enige verschil is dat een Simon Snow-fan zijn voor Cath net zo veel betekent als kunnen ademen voor de rest van de mensheid. Als Cath niet over Simon Snow leest, in boeken waarin hij de hoofdpersoon is of op forums, dan schrijft ze fanfictie of verkleedt ze zich als een van de personages uit de films.Tot nu toe was haar tweelingzus Wren net zo gek op Simon Snow, maar nu ze gaan studeren is het fangirlen er voor Wren wel een beetje af. Cath zal nu dus alleen door haar veelal fictieve leven moeten gaan. Maar is ze daar wel klaar voor? Haar nieuwe kamergenoot Reagan is in ieder geval vastbesloten om Cath een handje te helpen. Samen trekken ze ten strijde tegen veeleisende docenten, manische ouders en sluimerende verliefdheden en komt Cath erachter dat nerd zijn eigenlijk wel heel cool is.

Fangirl is ook geschreven door Rainbow Rowell. Dit boek spreekt mij aan omdat ik zelf ook fanfictions schreef, bijvoorbeeld over Harry Potter of The Hunger Games. Dus ik denk dat ik me hier in goed ga terugvinden. 

Fangirl - €18,99


Het circus verschijnt uit het niets. Er gaan geen aankondigingen aan vooraf. Geen circusartiesten die 'Komt dat zien!' door megafoons schreeuwen, geen clowns die het publiek uitdagen, geen sterke man die roept 'Wie durft?'
In de zwart-wit gestreepte circustenten ligt een volstrekt unieke ervaring te wachten, een feest voor de zintuigen. Een magische plek waar je verdwaalt in een doolhof van wolken, waar je door weelderige ijstuinen wandelt, waar je met stijgende verbazing een getatoeëerde slagenmens ziet die zichzelf in een klein doosje weet te vouwen en waar je vol verwondering de schijnbaar onmogelijke trucs van de illusionisten gadeslaat. 

O, dit klinkt zo magisch en mysterieus. Ik heb nog nooit van zo iets gehoord en ik ben dol op nieuwe dingen ontdekken. Het Nachtcircus is zeker welkom in mijn boekenkast. Ik kan niet wachten om deze vast te houden waarna ik er heerlijk ik kan verdwalen.

Het Nachtcircus - €6,90


This is a guided diary which helps you create your own autobiography by means of questions and space for pictures, little drawings, lists of your favorite things, your memories and more.
Record the stories of your life "or a loved ones" in this keepsake that will be cherished for generations to come!
Think of how nice it would have been for your mother or grandmother to have filled this book with their responses, memories, photos and drawings, allowing you a glimpse into their lives of yore.
Once upon a time I was makes it easy to preserve and share the memories that make up your life.

Als laatste een doe boek. Once Upon I Time I Was heb ik ontdekt op Teskuh.nl. De pagina's bevatten opdrachten waarmee je je leven vastlegt en beschrijft. Bijvoorbeeld: 'Al de adressen die je thuis hebt genoemd' of 'kindertijd' en 'plaatsen waar ik in de wereld ben geweest'. Super leuk natuurlijk. Dit soort boekjes maken me erg enthousiast. 

Once Upon A Time I Was... - €18,49


Dit is maar een kleine greep uit mijn lange boeken verlanglijstje, maar dat betekend alleen maar dat er veel meer verhalen zijn die ik kan ontdekken. En het zou gek zijn als het lijstje in de tussentijd niet langer zou worden.

*Als ik een nieuw boek heb plaats ik zeker een foto op mijn Instagram.

1 people left comments on: "Book Wishlist"